Pages

dinsdag 8 januari 2013

Don't wake me up ..

Goedemorgen Allemaal !
Ik ben vandaag de eerste 2 uur vrij, dus ben ook iets vroeger opgestaan om extra tijd over te hebben.
Aangezien school net pas is begonnen, heb ik tot nu toe geen moeite gehad met opstaan, hoe dat komt ?.. ik heb een paar tips die jou misschien kunnen helpen.       


   Tumblr_mg7bkuldxh1rmufpro1_500_large

Dus, je wilt s'ochtends lekker fris en fruitig opstaan ?

Wat ik doe is ..

1. Wat vroeger naar bed  gaan.

Normaal ging ik rond 11 uur half 12 naar bed, maar ik merkte gewoon dat ik heel veel moeite had met op staan.
Dus nu probeer ik rond half 10 uur in bed te liggen, en nog even lekker tv te kijken.
Aangezien ik een heel badkamer-ritueel moet ondergaan voordat ik op bed lig moet ik ook eerder naar boven.. maar geloof me, het is de moeite waard !

2. PREPARE

S'ochtends nog je tas in moeten pakken, je brood nog moeten smeren, je kleren nog uit moeten zoeken.. pff daar word ik s'ochtends spontaan chagrijnig wakker van.
Zorg ervoor dat je de avond ervoor, of nadat je je huiswerk hebt gemaakt je tas alvast inpakt.
En ook de rest kan je het beste allemaal van tevoren doen, dan hoef je s'ochtends alleen nog maar tijd te besteden aan je ontbijt, je tanden poetsen, haren doen en je make-up .. tenminste bij mij dan.
En dan heb je meteen een gerelaxt gevoel als je wakker word !

3. Maak een lekker en gezond ontbijt.

Als je toch al eerder op bent gestaan, heb je ook meer tijd voor je ontbijt.
Wat ik doe als ik wakker word, is mijn sloffen aan en naar beneden toe.. om mijn cup-a-soupje en mijn crackertjes te maken.
Vervolgens ga ik me opmaken en tegelijkertijd eet ik mijn ontbijtje op. 
Het ontbijt is een goede start van de dag, en zo ben je ook weer fitter !


4. Verander je routine.

Ik heb altijd een vaste routine in de ochtend.
Mijn  wekker gaat, maar ik draai me altijd nog een keertje om, herkenbaar ?
Vervolgens moet ik toch echt naar beneden toe om te ontbijten en mijn tanden te poetsen
 ( zolderkamer ).
Daarna maak ik me op, en kleed ik me aan..
Last Minute doe ik mijn haar, en smeer ik mijn brood, dan moet ik naar school.
Maar als je de volgorde soms afwisselt word het minder ''saai'' en misschien vind je de perfecte volgorde waardoor alles sneller gaat !



             Tumblr_m88zr0wxj41rchh78o1_500_large

Maar ben je nou echt niet te genieten in de ochtend ? en word je gek van dat harde geluid van je wekker ?
Dan zou je nog de Philips Wake Up Light kunnen proberen..
Dit is een licht die langzaam aan gaat als je op moet staan, waardoor je wakker zou worden.
Ik heb gehoord dat dit echt werkt en dat het heel erg relaxed is.
Ik weet niet of het echt helpt, maar ? misschien een tip ..

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen helpen  met deze tips  !

Have a nice day,

xxx