Pages

zondag 14 juli 2013

DIY : Sea Salt Texture Spray

Girlies ! De Zomer is hier, eindelijk ! Niets is fijner dan lekker in je bikini op het strand te lopen en de zon op je huid te voelen.
Instagram waardige foto's maken lukt natuurlijk alleen maar als je er ook beachy uit ziet.
En daarom heb ik zelf een receptje bedacht voor je eigen ''Sea Salt Texture Spray'' zodat je sunkissed haar hebt.
Eerst had ik de spray van Toni & Guy .. maar om nou voor een fles ong. 12 euro af te rekenen vind ik veel te veel ! En daarom deel ik dit met jullie, Enjoy !

              lost in paradise




Ik vind dit echt super ideaal wanneer ik geen zin heb in los stijl haar, maar ook niet om het te krullen wanneer ik op vakantie ben. Dus dan spray ik het erin, en ready to go !


Dit is wat je nodig hebt... en natuurlijk ben ik weer iets vergeten te fotograferen, en dat is het allerbelangrijkste van het hele recept ! HET ZEEZOUT
Je kan geen keukenzout gebruiken, je moet zo'n maal potje hebben waarin korrels zitten !
Sorry voor het vergeten :)

Maar je hebt dus nodig :
1. Kokos Olie ( verkrijgbaar bij de toko, als je het niet hebt dan kan je ook een paar druppeltjes olijfolie erin doen.
2. Gel of wax, je hebt iniedergeval iets verstevigends nodig.
3. Serum, dit hoeft niet.
4. Bakje gekookt water, zodat je het langer kan bewaren, en dat de olie etc. oplossen.
5. Spray flacon
6. ZEEZOUT ! 

De hoeveelheid water dat je in je bakje doet moet je zelf bepalen, omdat het aan de maat van je sprayflacon ligt.


Ik ben niet van de grammen en hoeveelheden, je moet het gewoon een beetje op gevoel doen.
Maar ik doe ongeveer 1 theelepel olie erin.
Pas op dat je niet teveel olie in tegenstelling tot je water erin doet, want dan wordt de spray te vettig, het is ervoor dat je haar niet uitdroogt door het zout.
Dit roer je door tot het is opgelost.


Als de olie is opgelost, doe je er iets meer gel in dan olie, dit is voor de stevigheid.
Dit lost iets moeilijker op, dus roer tot de klontjes weg zijn.


Zoals je in het bakje ziet, ziet het er best vies uit door de klontjes enzo, maar dit is straks weg.
Tot slot doe je 2 eetlepels zeezout erin, als je stugger haar wilt, moet je er meer in doen, maar dit werkt voor mij prima !


Dan pak je een trechtertje en dan giet je het mengsel in het flacon.
Doe de dop erop en schud het goed door.


Ik heb er een leuk strikje om gedaan :)

Vervolgens spray je het in je haren, ik doe het op droog haar.
Daarna knijp je in je haar, doe er eventueel nog wat mousse in als je dat nodig hebt.
En draai plukjes om je vingers om golfjes te maken, kortom.. speel met je haar.
En dan.... dan heb je mooi Beachy hair !


Pray het erin vanaf een centimeter of 20 en knijp in je haar zoals ik al zei !
Links is zonder spray, rechts met spray.. en er is geen tang aan te pas gekomen.
Veel succes allemaal !

Enjoy your summer !

Noémi